Õpetajate päeva ning ka igal aastal oktoobris tähistatava vaimse tervise kuu raames saabusid õpikeskusesse uued raamatud, millega alates 5. oktoobrist näituse väljapanekul tutvuda saab.
1. Barbara Oakley, Beth Rogowsky, Terrence J. Sejnowsk
"TEADLIK ÕPETAJA"
Käsiraamat õpetajatele, koolitajatele, lapsevanematele ja kõikidele teistele, kes soovivad veelgi efektiivsemalt teadmisi edastada.
Raamatus on kaasaegsest neuroteadusest ja kognitiivpsühholoogiast lähtuvad selgitused, mis aitavad mõista
- kuidas töömälu erineva mahuga õppijad õpivad
- kuidas kinnistada teavet võimalikult tõhusalt pikaajalisse mällu
- kuidas motiveerida ja innustada erinevate võimete ning eelistustega õppijaid
- kuidas paremini ära kasutada protseduurilist ja deklaratiivset õpisüsteemi
- kuidas hoiduda kohustuste edasilükkamisest
- kuidas korraldada tööd ühesõppe gruppides
- kuidas kasutada võimalikult efektiivselt veebiõpet
- kuidas suunata noori arenema ennastjuhtivateks õppijateks
Raamatu autor Kristi Lõbu on inglise keele õpetaja, kes otsib järjepidevalt uusi vahendeid ja võimalusi, kuidas oma tööd mitmekesistada ja põnevamaks muuta. Ta armastab oma tööd ja usub, et tema entusiasm on nakkav. Leia raamatust just Sulle ja oma õpilastele sobivad nipid ning anna tundidele särtsu juurde juba täna
"VEEL 100 IDEED ÕPETAJALE"
Raamat "Veel 100 ideed õpetajale" pakub lisaks paljudele õppetöö ja õppevahenditega seotud ideedele ka õuesõppe ja vahetundide sisustamise ideid. Erinevate nippide hulgast leiab nõuandeid nii õpilaste kui ka õpetaja enda motiveerimiseks. Otse loomulikult ei jää tähelepanuta digipädevuse arendamine."KAS SAAB VAIKUST?!"
Kuido Merits tegi endaga aastase eksperimendi, katse koolimaastikul, ja proovis, kas meesõpetajana toimetada on üldse võimalik. Selgub, et oli.
See teekond tõi kaasa küllalt palju ootamatusi, uusharjumist kooliga, sisekõhklusi ning enneolematult lahedaid lapsi.
6. Aive Kaldra
"ROLLIMÄNG KOOLIS. KUIDAS JA MILLEKS?"
Päriselus vajaliku vastutuse võtmise eest põgenemine? Meelelahutuslik asendustegevus vastukaaluks tõsiste probleemide lahendamisele?
Allergiline talumatus halli reaalsuse vastu?
Või on see hoopis võimalus praktiseerida olukorra hindamist ja selle hinnangu põhjal tegutsemist? Võimalus arendada oma loovust ja fantaasiat, arendada suhtlemisoskust ja meeskonnatöö oskusi, omandada uusi teadmisi ning tegeleda füüsilise treeninguga? Võimalus õpetada noori inimesi nii, et nad innukalt asja juures olles esialgu arugi ei saa, et tegelevad õppimisega?
Selles raamatus räägin enda sattumisest rollimängude maailma õpetajatöö ja õpetamise kaudu. Pärast kümneaastast kogemust olen kindel, et mängimine on igas vanuses inimeste jaoks kõige loomulikum tegevus ja sobib hästi uute teadmiste omandamisele kaasa aitama.
"UUE AJA ÕPETAJA - MARIA MONTESSORI"
1896. aasta Rooma. Noor Maria Montessori on vapustatud, kui kohtab psühhiaatriahaiglas väidetavalt nõdrameelseid lapsi. Lagedas ruumis valitseb kummituslik vaikus ja laste nägudel peegeldub sügav kurbus. Aga kui Maria käsib anda neile mänguasju, ärkavad lapsed ellu. Arstid on muutusest hämmingus. Maria jaoks on see üks suuremaid õnnehetki ja erakordse pedagoogikarjääri algus. Kuid varsti paneb armastus kolleegi vastu ta elu raskeima valiku ette.
8. Peeter Mehisto, Maie Kitsing
"LESSONS FROM ESTONIA'S EDUCATION SUCCESS STORY"
"LOOVUSEST JA LOGELEMISEST"
Raamat uurib, mida meie ajud suudavad ning kuidas oma potentsiaali maksimaalselt ära kasutada.
Mis on loovus? Kuidas tulevad uued ideed ja kuidas nende saabumist soodustada? Kuidas jagu saada mõttekastidest, mis meid piiravad? Raamat jagab praktilisi nippe loovama elu jaoks.
Mida teevad loovusega nutiseadmed? Me ei pea võitlema nutiseadmete vastu, küll aga võiks võidelda iseenda ja oma laste ajude eest. Raamat annab nõu, kuidas seda teha kodus ja kuidas kool võiks arenevaid ajusid paremini toetada.
Jaan Aru on Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kaasprofessor. Ta uurib aju, inimmõistust ja tehisintellekti ning on avaldanud üle kolmekümne teadustöö rahvusvahelises teaduskirjanduses.
"MÕTLEMINE MUUDAB ELU. UUS PSÜHHOKÜBERNEETIKA"
Õnn ja edu on harjumused, nagu ka ebaõnn ja ebaedu. Kuid negatiivseid harjumusi saab muuta – ja käesolev raamat näitab, kuidas seda teha.
„Mõtlemine muudab elu: uus psühhoküberneetika“ on klassikaline eneseabiraamat, mida on müüdud üle 30 miljoni eksemplari ja mille tõhusust on kinnitanud lugejad üle kogu maailma. Autor Maxwell Maltz peab muutuse juures oluliseks positiivset hoiakut ja tema õpetusest kumab läbi loogiline mõtlemine.
Psühhoküberneetika algupärane tekst määratles vaimu ja keha seose kui mõiste, mis sillutas teed suurele osale tänapäeva isiksuse väestamise programmidele. Kirjelduste ja lugude vahel annab dr Maltz kasulikke nõuandeid, tutvustab lõõgastumise ja kujutlemise tehnikaid ning õpetab ka emotsionaalse kirurgia tehnikaid, mille abil saab luua uue dünaamilise minapildi ja enesehinnangu ning saavutada edu ja õnne.
11. Stephen R. Covey