08/01/2024

 

Uuel aastal saabusid õpikeskusesse metoodilised raamatud:

1. Peter M. DeWitt

"Juhtide kollektiivne tõhusus : õpijuhtimise meeskondade tugevdamine"

DeWitt käsitleb õpijuhtimismeeskondade loomist ning nende kooliarendusse sisulist kaasamist. Iga peatüki eel ja järel olevad küsimused võimaldavad reflekteerida kooli hetkeseisu ning planeerida ja ellu viia muutuse juhtimise tsüklit. Eesmärgiks ikka õppija efektiivsem areng.


2. Linda Bendikson

"See pole raketiteadus : kooliarenduse käsiraamat"

Raamat on suurepärane sissejuhatus teadmuspõhisesse haridusjuhtimisse ja kooliarendusse. Autorid käsitlevad ühes näidetega andmepõhist kooliarendust, võttes kogu protsessi algosadeks lahti.


Nii saab lugeja selge ülevaade, kuidas kaardistada lähtetase ning seada organisatsioonile ambitsioonikaid eesmärke. Raamat ei ütle konkreetselt ette ideaalse kooli töötavat valemit, küll aga juhitakse lugeja läbi protsessist, kuidas viia kool sellise valemini - hoides meeles küsimus: kas me teame seda või me ainult arvame? Kui arvame end teadvat, siis kuidas seda andmetega kinnitada?

Teks on pärit Haridus- ja Noorteameti kodulehelt.