UUED METOODILISED MATERJALID
1. Swale, Jessica
"Draamamängud koolitundi ja töötuppa"
See on õpetajatele, koolitajatele ja lavastajatele mõeldud raamat, mis aitab leida nii koolieelikutele, teismelistele kui ka täiskasvanutele uusi aktiivseid tegutsemisvõimalusi näiteringis, töötoas, lavaproovis või vabal ajal.
101 vahva mängu seas on soojendus- ja lõdvestusharjutusi, energilist liikumist ja kiiret reaktsiooni nõudvaid tegevusi, sõnaosavust ja mälu treenivaid harjutusi ning lõbusaid vahepalasid seltskondlikeks koosviibimisteks.
Kirjanikud, kes on mapis esindatud:
Mika Keränen, Anti Saar, Hugo Vaher, Aidi Vallik, Tiia Toomet,
Wimberg, Kadri Hinrikus, Kätlin Kaldmaa, Kristi Kangilaski,
Andrus Kivirähk, Indrek Koff, Helen Käit, Kairi Look, Janno
Põldma, Piret Raud, Liis Sein, Kertu Sillaste, Ilmar Tomusk,
Ilmar Trull, Jaanus Vaiksoo, Kätlin Vainola, Lehte Hainsalu, Jaan
Rannap, Paul-Eerik Rummo, Hando Runnel, Leelo Tungal, Triinu
Laan, Epp Petrone, Heiki Vilep, Kristiina Kass, Helvi Jürisson,
Ott Arder, Silvi Väljal, Kristi Piiper, Markus Saksatamm, Reeli
Reinaus, Helga Nõu, Aino Pervik, Olivia Saar, Jaan Kaplinski, Juhani Püttsepp, Contra, Viivi Luik,
Heljo Mänd, Ellen Niit, Astrid Reinla, Edgar Valter, Ernst Enno, Juhan Jaik, August Jakobson, Harri
Jõgisalu, Margus Karu, Felix Kotta, Henno Käo, Oskar Luts, J. Oro, Silvia Rannamaa, Jüri Parijõgi,
Karl Eduard Sööt, Karl Ristikivi, Eno Raud, Richard Roht, Venda Sõelsepp.
Heinsoo
, HeinikeKäesolev õpik on kakskeelne, kirjutatud nimelt ukrainakeelsele õppijale, ning on ühtaegu käsiraamat, harjutuste kogumik ja sõnastik. Helifailid, mida saab kuulata aadressil www.argokirjastus.ee aitavad lihvida hääldust.
Õpiku esimeses osas antakse põgus ülevaade eesti keele põhijoontest. Teisest, rakenduslikust osast leiab keeleõppija harjutusi, dialooge ja tekstiloomet arendavaid ülesandeid ning samas tutvub eluga Eestis ja saab heita pilgu eestlaste mõtteilma. Tõepoolest, eesti meel eesti keele kaudu!Heinike Heinsoo on Tartu ülikooli emeriitdotsent ja alates 2019.aasta sügisest Lvivi ülikooli eesti keele ja kultuuri lektor. Ta on kirjutanud soome, vadja ja eesti keele õppevahendeid.
"Miks? Miks? Miks? Eesti keel"
Yoon
, Tatiana"Tanja räägib eesti keelt"
Raamat eesti keele õppimisega seotud arusaamatustest ja naljadest,
eesti ja vene keele sarnasustest ja erinevustest, eesti keelest
mõjutatud vene keele eripärast.
Salo
, Sari"Digi paneb liikuma"
Menuka õppevahendi „Jalad kõhu alt väljaˮ autori, kogenud pedagoogi Sari Salo raamatus pakutakse õpetajatele ideid, kuidas koolitunde elavamaks muuta ja rohkem liikuda. On ju nutisõltuvus ja ekraani kütkes elamine-olemine aina laiemalt levinud. Sari Salo aitab toolilt püsti ja ekraanist eemale, aga kasutab ära õpilaste tõmmet nutilahenduste vastu. Isegi liikumisülesannete juures võetakse appi kõiksugu äpid ja põnevaid nutirakendused. Nagu autor ise ütleb, pole digitaalsus koolis sugugi ekraani tuiutamine ja sotsiaalmeedias surfamine. Lisaks õpilaste digioskuste laiendamisele pakub see ka õpetajale võimalusi oma teadmiste arendamiseks ja uute asjade õppimiseks. Nii võidetakse nooremate osaliste poolehoid ja võetakse relvad kriitikutelt, kes arvavad, et „kes jaksab veel mingite imenippidega tegelda, kui vaja koolitunde ette valmistadaˮ. Sari jaksab, Sari suunab ja õpetab, Sari annab ideid ja särab. Tema ideid saab kasutada eesti keele, matemaatika, võõrkeele, samuti loodusõpetuse ja meediaoskuste õpetamisel.
Raamatu mahuka lisa eesmärk on muuta harjutuste proovimine õpetaja jaoks võimalikult lihtsaks, sest materjal on valmis kujul võtta.
7. Carrillo, Nereida
"Kuidas ära tunda vale info. Käsiraamat"
"СТАРТ для родителей и учителей. START vanematele ja õpetajale"
Tsine, Maris
"Tundetarkus. 88 ideed klassitundi"
Tundetarkus (ka emotsionaalne intelligentsus, tundetaip) on üheks heaolu aluseks ja võti vaimse tervise probleemide ennetamisel. Seega on oluline, et sellele teemale pöörataks tähelepanu juba lapseeas. Oskus oma tundeid teadvustada, nimetada ja juhtida aitab meil toime tulla eluteele veerevate väljakutsetega.
Selle raamatu kaante vahele on koondatud 88 tundetarkust arendavat tegevust. Ideed on jagatud kolme kategooriasse: tundesõnavara, tunnetega toimetulek ja meeldivate tunnete kasvatamine. Need ülesanded on igati jõukohased algklassiõpilastele, kuid kindlasti leiab siit väärt tegevusi ka vanematele klassidele.