1. Alustavale õpetajale. Mõtteainet ja praktilisi nõuandeid
Anu Pikamäe
2. Erivajadusega lapsed lasteaias ja koolis
Viivi Neare
Õpetajatele ja lastekaitsetöötajatele annab käesolev raamat
teavet erinevatest erivajadustest tulenevate arengu, õppimise ja sotsiaalse
toimetuleku iseärasuste kohta.
Samuti tutvustab tugimeetmete praktilisemaid lahendusi nii
riiklikul kui ka kohaliku omavalitsuse tasandil, et need lapsed saaksid areneda
ning õppida oma võimetele vastavates tingimustes ja tasemel.
3. Kõne koostamise õpik
Heiki Krips
Käesolevas raamatus õpetatakse, kuidas kõnet üles ehitada ja muuta kõne huvitavaks ning kuidas seda mõjuvalt esitada. Räägitakse kõne stiilist ja retoorilistest võtetest, esinemishirmu olemusest ja selle ületamisviisidest. Raamatus on ligikaudu sada näidiskõnet, mis on esitatudteemade kaupa.
Näiteks käsitleb tähtpäevakõnede teema sünnipäeva-
ja emadepäevakõnesid,
pulmakõnesid, koolilõpukõnesid jms. Motiveerivate
kõnede näidetena esitatakse
üleskutsuvaid ja tähelepanu juhtivaid kõnesid.
Raamatu viimane peatükk annab lühiülevaaate
kõnekunsti ajaloost.
Raamat on mõeldud nii neile, kellel tuleb
aeg-ajalt kõnega esineda kui ka
neile, kes tunnevad huvi praktilise kõnekunsti
vastu.
4. Konfliktidest ja suhtlemisoskustest
õpetamisel ning juhtimisel
Selle raamatu eesmärgiks on aidata sul,
austatud lugeja, mõista nii konfliktide kui ka vastuolude olemust, anda sulle
teadmisi konfliktide lahendamise võtetest.
Võrreldes esmatrükiga (2010) on käesolevas
raamatus mitmeid täiendusi. Juhtimiskäitumise peatükis räägitakse juhi käitumisviisidest
korralduse andmisel, delegeerimisel ja tagasiside loomisel. Lisatud on
organisatsioonikultuuri käsitlus ja peatükk probleemide lahendamisest.
Esitatakse juhtimisstiilide analüüse ja näiteid. On ka muid väiksemaid
täiendusi.
5. Õpetamisest õpetaja pilguga - Grupiprotsesside
juhtimisest isiku- ja arvutikesksel ajastul
Reet Valgma, Erle Nõmm
Oleme õpetamisega tegelenud mitu aastakümmet. Selle aja jooksul on nii mõndagi muutunud,
kuid miski on autoriteetse ja armastatud õpetaja toimimises ja mõtteilmas ometi samaks jäänud. Võib öelda, et samaks on jäänud peamine – ta räägib, mida teab, teab, mida teeb, ja teeb, mida räägib, ehk jääb oma rolli kandes autentseks ja inimlikuks. Tema tegevust juhivad vaimsed väärtused ja refleksioon, mida ta õpetab õpilastelegi, sõltumata ainest, õppurite vanusest ja muudest välistest teguritest.
Pakume selles raamatus grupiprotsesside teadlikul juhtimisel põhinevat lähenemisviisi ja mõtiskleme igas vanuses inimeste õpetamisest ajastul, mis on tihti liialt üksikisiku- ja masinakeskne.
6. Poisist meheks
Toivo Niiberg
Raamatus „Poisist meheks“ käsitletakse põhjalikumalt
järgmiseid teemasid: kodu ja vanemate mõju poisi iseloomu ning soorolli
kujundamisele; poiste kasvamine ja arenemine; hirmud ja teised emotsionaalsed
probleemid; mängu, õppimise ja teiste toimingute eripära;
teismeeakriis ja poiste levinumad käitumishäired; põgusalt peatutakse ka
poistel enim diagnoositud hüperaktiivsusel ja autismil; poiste seksuaalne
käitumine; noorukiea hullused ja hellused; toimetulek ja enesekehtestamine;
mehelikkus ja selle kujunemine; poisid ja arvuti ning nutisõltuvus; isaks
küpsemine ning olemine.
Eesti oludes on poisist meheks saamine küllaltki raske, sest igat teist poissi
kasvatab